Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

Μπορεί να γίνει η παιδεία καλύτερη με ποιό απλό τρόπο.....?

Σκεφτόμουν και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας για το πώς η παιδεία μπορεί να γίνει καλύτερη με ποιο απλό τρόπο από ότι φαίνεται και αναζητούν οι εκάστοτε υπουργοί παιδείας ακόμη και αν «βγάλουν το κουστούμι και φορέσουν τζίν». Η σκέψη είναι μάλλον απλοϊκή και μπορεί να είναι και λανθασμένη αλλά πιστεύω πως έχει μια λογική βάση. Λοιπόν αρκετά με τον πρόλογο πάμε στο κυρίως θέμα!
Αναρωτιόμουν αν οι νέοι δάσκαλοι και καθηγητές που βγαίνουν από τα πανεπιστήμια και κάποιοι από αυτούς διορίζονται ως ωρομίσθιοι ή ακόμη και μόνιμοι σε δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια της χώρας μπορούν να θέσουν τη βάση για την βελτίωση της παιδείας. Αυτή η νέα γενιά εκπαιδευτικών βρίσκεται κοντά στη μαθητιώσα νεολαία και μπορεί να την καταλάβει καλύτερα από τις παλαιότερες γενιές εκπαιδευτικών, αλλά γνωρίζει και τα λάθη του παρελθόντος και μπορεί να τα αποφύγει εύκολα αρκεί να μην ακολουθήσει την πεπατημένη και κάνει όλα αυτά τα αρνητικά τα οποία καταλόγιζε στους δικούς τις δασκάλους. Ακόμη οι νέοι εκπαιδευτικοί επειδή επί το πλείστον είναι νέα παιδιά με προχωρημένες ιδέες μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν την σκέψη τους σε νέους ορίζοντες και να τους ωθήσουν στη μάθηση και την μελέτη με έναν τρόπο που δεν θα είναι επιτακτικός, αλλά θα κάνει τη μάθηση και τη γνώση ένα ενδιαφέρον αντικείμενο ενασχόλησης για τους μαθητές και όχι κάτι το ανιαρό. Επίσης οι μαθητές θα αρχίσουν να αποκτούν κριτική σκέψη, ουσιαστική γνώση και θα μπορούν ευκολότερα να επιλέξουν το μετέπειτα αντικείμενο σπουδών τους, με αποτέλεσμα να εισάγονται στα πανεπιστήμια νέοι με όρεξη για μάθηση και όχι νέοι που απλώς εισήχθησαν σε μια σχολή που ‘’κάποια’’ στιγμή θα τη βγάλουν έχοντας ξοδέψει άσκοπα τα χρήματα των γονιών τους και έχοντας αποκτήσει απλώς ένα χαρτί που λέει πως αποφοίτησαν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όμως οι σκεπτόμενοι αυτοί μαθητές που θα γίνουν φοιτητές, θα είναι ποιο δραστήριοι και θα πιέζουν τους καθηγητές τους να τους διδάξουν προηγμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο σπουδών τους, αλλά και θα δραστηριοποιούνται μέσω των φοιτητικών συλλόγων και θα ασκούν έλεγχο στις αυθαιρεσίες που κάνουν διάφοροι καθηγητές που ανήκουν στα διοικητικά-διευθυντικά στελέχη των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας! Αυτή ήταν η σκέψη μου και θα ήθελα πολύ και με μεγάλη περιέργεια να δώ τα σχόλια και τα άρθρα σας πάνω στο θέμα συζήτησης που έθιξα με αυτό το άρθρο!
Περιμένω σύντομα τις αναρτήσεις σας…..

4 σχόλια:

  1. φιλε ετσι ειναι.... θα μου επιτρέψεις να το πάρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο... Μόνο που για να υπάρξει μια νέα γενιά εκπαιδευτικών, θα πρέπει να τους δοθεί πρώτα η ευκαιρία να διοριστούν. Γιατί οι δικοί μου καθηγητές είναι σχεδόν όλοι άνω των 40 και μια θεία μου προσπαθεί μάταια εδώ και χρόνια να διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ. Βέβαια, πολλοί από τους καθηγητές μου αν και μεγάλοι, είναι νεωτεριστές και πιο άτακτοι κι από τους μαθητές τους.
    Βασικά, σημασία δεν έχει τόσο η ηλικία, αλλά ο τρόπος σκέψης του καθηγητή που έχει να κάνει με την παιδεία του και με την οικογένεια στην οποία μεγάλωσε. Το θέμα είναι να μην αποκτούν οι καθηγητές τη γνωστή νοοτροπία των δημόσιων υπαλλήλων- και γενικότερα της κοινωνίας- "αφού πληρώνομαι βρέξει- χιονίσει, γιατί να κάνω σωστά η δουλειά μου;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εύη σε πολλά έχεις δίκιο και δεν μπορώ να διαφωνίσω αλλά όπως είδες ανέφερα για την "Πεπατημένη" που οι νέοι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει να ακολουθήσουν. Όσο για το θέμα των διορισμών μέσω ΑΣΕΠ υπάρχει και η πρόωρη συνταξιοδότηση όσων έχουν σκουριάσει στις θέσεις τους στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. συμφωνώ με αυτά που λες και θα ήθελα να προσθέσω και κάτι ακόμα!Το κακό με τα σχολεία και τους καθηγητές είναι ότι σε κατευθύνουν σε μια συγκεκριμένη οδό,την τελείως τεχνοκρατική, ενώ αποθαρρύνουν κάθε καλλιτεχνική ας πούμε ευαισθησία του μαθητη...Είναι απαράδεκτο να μην ενδιαφέρονται και για το μαθητή που δεν είναι καλός μαθητής αλλα είναι καλός ζωγράφος ή και καλος μάγειρας εν πάσει περιπτωσει και να αναγκάζεται το παιδί να ακολουθήσει κατι άλλο για να πετύχει η να βγάλει το ψωμί του...Το εκπαιδευτικό σύστημα και η ελληνική κοινωνία τρώει τις καλλιτεχνικές φύσεις και γενικά "καταδικάζει" τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών!Είναι κατα την αποψη μου κάτι που πρεπει να διορθωσει και το υπουργείο και οι ίδιοι οι καθηγητές να το διεκδικήσουν αν ενδιαφέρονται πράγματι να προσφέρουν στους νέους...λέμε τωρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή